U sklopu finissagea izložbe "Nastavit će se... Strip i vizualna kultura u Hrvatskoj", večeras, u Muzeju likovnih umjetnosti s početkom u 18:30 sati, održat će se predstavljanje strip-albuma Tihomira Matijevića - Cvijeće na šanku. Što možete očekivati na predstavljanju, a i o samom strip-albumu saznajete u narednim retcima kartkog autorskog teksta kojeg potpisuje Ivan Trenkl:
Strip-album Tihomira Matijevića „Cvijeće na šanku“ predstavlja zbirku kratkih autorovih osvrta na život. Vješto povezuje svakodnevicu, ukućane, vlastita promišljanja i emocije s povijesnim, državnim i svjetskim događanjima, uspješno prikazujući kako se navedeno redovito prožima i međusobno utječe na pojedinca u nerazmrsivom spletu unutarnjih i vanjskih okolnosti koje čine (svaku) individuu. Pri tome autor „ne štedi“ nikoga, ponajprije samoga sebe, rabeći redovito sitne ali primjetne žalce satire i (auto-) ironije. Sam naslov govori o njegovu viđenju stvarnosti i samoga sebe, pa i svojega rada, povezujući nešto krhko, nježno i estetično kao što je cvijeće s „mjestom radnje“ (dijela) slobodnog vremena autora, pomalo prozaičnim šankom u „birtiji“.
Za šankom, katkad sam s osobljem ali najčešće u društvu
prijatelja, autor se konačno opušta nakon izazova radnog dana i obiteljskog
života, ali odmak od svakodnevnih obveza donosi, pogotovo kod umjetničkih duša,
i poriv za (ponekad i nesvjesnim) vrednovanjem svijeta oko sebe: impresija,
informacija, susreta, ljudi koji ga okružuju, emocija proživljenih što danas,
što u ranom djetinjstvu, što posredno, putem obrazovanja – čest je motiv
povijest, kako službena, tako i osobna, preciznije način na koji je autor
proživljava. Kratka forma, stalan humor i utisci poruka poslanih čitatelju
(koji mahom tek otvaraju prostor za vlastite promisli i sudove) čine
Matijevićevo djelo uistinu „cvijećem“. Zaokruženost tematske cjeline svakog
pojedinog stripa unutar „Cvijeća na šanku“ te istodobno otvaranje autorova
unutarnjeg svijeta čitatelju ima dodirnih točaka s poezijom.
Matijević crta u tehnici tuša i pera kojima sjenča
prethodno izrađene crteže u olovci, a sve na kraju obrađuje i računalnim
programima i aplikacijama. Rezultat je crtež bogat osjenčanim površinama (ne
koristi kolor), ali izrazito preciznih i čistih linija i rubova. Dijaloški
„oblačići“ su, sa stajališta uobičajenih suvremenih stripova, relativno
rijetki, prevladavaju narativni okviri, no zbog kratkoće forme i snažne poruke
(makar naizgled ona ni ne postojala u pojedinim stripovima zbirke), dinamika
priče se ne gubi. Narativni okviri zapravo povlače čitatelja još
koncentriranije u autorov (ponekad i zamišljeni) svijet. Vizualna čistoća
jasnih rubova privući će i dio publike koji nije oduševljen „pjesničkim“
stripovima per se.
Nema komentara:
Objavi komentar